X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Mijn mening over..." en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


De onvoorwaardelijke liefde van God

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
+5
  Goed artikel ( +5 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van bibegirl777 bibegirl777 Auteur op infoyo sinds
17 Augustus 2008


Bekijk het profiel van bibegirl777
Datum: 21-08-2008
Auteur: Bibegirl777
In mijn eerste artikel hier op Infoyo wil ik iets kwijt over de liefde van onze hemelse Vader. Veel mensen hebben namelijk onbewust toch een beetje het beeld van een oordelende God die je continue aan je fouten blijft herinneren, totdat je er compleet gestoord van wordt. Ik heb dit gevoel ook regelmatig gehad, omdat ik in heel veel opzichten tekort schoot. Ik voelde me schuldig ten opzichte van anderen, maar vooral ten opzichte van God.

Ik wilde Hem alles geven om Hem maar te kunnen eren, maar ik voelde van binnen dat alle pogingen die ik ondernam tevergeefs waren. God had immer alles al. Wat zou ik kunnen doen om Hem groter te maken dan dat Hij al is. Ik kon Hem immers alleen maar teleurstellen en naast Zijn goddelijke perfectheid, zou ik toch alleen maar een modderfiguur slaan. Ik kampte met deze gevoelens totdat God mij iets liet zien en dat wil ik graag met jullie delen, want ik weet dat velen van diegenen die dit lezen waarschijnlijk een broertje dood hebben aan geloven, omdat je aan allerlei wetten moet voldoen en, omdat er vele kerkelijke leiders zijn geweest die gedreigd hebben met de hel en de eeuwige verdoemenis. Nu wil ik er niet omheen draaien dat ik niet in een hel geloof, maar ik wil daar helemaal de nadruk niet op leggen. Ik wil iets vertellen van de liefde van God waarin we onze identiteit mogen ontdekken. Let even niet op de links waarop je nu kan klikken, want geloof me ik vind het veel belangrijker dat jullie in je hart geraakt worden dan dat ik er ook maar enigszins rijker van wordt doordat je op een bepaalde link klikt. Wat ik nu ga vertellen dat klinkt misschien wat ingewikkeld, zeker als je nog nooit iets van de bijbel gehoord hebt en daarom zal ik wat makkelijker uitleggen. Ik begon dit namelijk ook pas echt te realiseren toen ik een relatie kreeg met mijn vriend. Op gegeven moment zaten we samen op een bankje naar de lucht te staren en toen zei hij tegen mij dat God tegen hem gezegd had dat hij van God met mij mocht trouwen op voorwaarde dat hij goed voor mij zou zorgen. Ik was helemaal overdonderd. Ik dacht echt bij mezelf: 'Wauw Heer ben ik echt zo belangrijk voor U'. Terwijl ik mezelf onwaardig vond was God van mening dat alleen het beste goed genoeg was voor Zijn geliefde dochter en dit begon ik later pas een beetje te begrijpen. Om dit aan u uit te leggen is het even belangrijk dat u iemand in uw gedachten neemt die u bijzonder dierbaar is. Misschien is het één van uw ouders of uw echtgenoot of uw kinderen. Iemand bij wie u alleen al in paniek raakt bij de gedachte dat deze persoon iets zou overkomen en een persoon die u al verschrikkelijk mist als hij of zij een dag of meer uit uw leven verdwijnt. Als u iemand in gedachten hebt gaan we door met de volgende stap. Heb ik namelijk wel eens bij deze persoon het gevoel dat u zoveel liefde voelt ten opzichte van deze persoon dat u eigenlijk niet goed weet waar u het moet laten? Je gaat op zoek naar mogelijke wegen om je waardering voor die persoon te laten blijken door bijvoorbeeld: 'een bos bloemen mee te nemen voor je vrouw, je beste vriendin te troosten als haar vriend een relatie verbreekt, je ouders die al oud zijn elke week te bezoeken of het lieveling eten klaar te maken van je kinderen'. Zo kunnen we nog eindeloos veel meer voorbeelden opnoemen waarin je aan de ander kan laten zien dat je die persoon waardeert. Je doet er alles aan om die persoon het beste te geven. Soms voel je van binnen zo veel liefde voor die persoon dat je niet eens meer weet hoe je daar uiting aan moet geven, maar toch voelt die ander dat aan. Zo is de liefde van God ook. Hij houdt zo veel van Hem dat Hij ons alles wil geven wat het beste is voor ons en Hij wil ons zo ook laten zien dat Hij ons kent en dat Hij ons ondanks de omstandigheden waarin we soms zitten, Hij ons niet vergeten is. Hij accepteert ons met al onze fouten en tekortkomingen. Hij houdt van ons en ziet graag dat we ons ontwikkelen en succes boeken. Dit is de reden waarom Hij ons zijn wetten gaf. Het is niet om je een beperking op te leggen, maar juist om je mogelijkheden uit te breiden. Hij kent alles facetten van je leven en heeft al je zonden gedragen op het kruishout van Gogoltha uit liefde voor jou, omdat Hij wist dat de zonde zonder dat jij je er bewust van was, zwaar op je drukte. Hij verlangt ernaar om een bovennatuurlijk vriendschap met jou te hebben. Liefde moet alleen wel van twee kanten komen. Als jij ervoor kiest om ook van God te houden dan zul je op gegeven moment ook de bijbel gaan lezen en zul je het karakter van God leren kennen door Zijn Woord heen. Denk je eens in dat de grote en machtige God zo veel van jou houdt. Ik wist wel wat mijn reactie zou zijn als ik deze boodschap vandaag zou horen, maar de keuze is aan jou. Misschien heb je nooit liefde gekend of misschien lees je dit en denk je bij jezelf: 'Dit is toch wel een beetje te', maar ik zou je willen uitdagen om er mee verder te gaan. Als je hier meer over wil weten stuur me dan gerust een email en als je gebed wilt voor iets laat het me dan weten via Renske_ICHTUS@hotmail.com.

Reacties op dit artikel
Fleurland, 2008-12-08
( 0 )

Wat mooi geschreven.. en zo ontzettend waar en dichtbij.
In ons, naast ons, achter ons.. waar je ook kijkt.
ik hoop dat veel mensen even stil staan bij jou mooie stukje.
hartverwarmend.

groetjes fleurland
Elisabeth206, 2009-02-03
( 0 )

Ha Renske!
Mooi en waar stukje heb je geschreven! Hoe wonderlijk is Gods liefde voor ons!
Gaaf om dat zo op internet te kunnen delen met mensen. Ga hier vooral mee door!
Groetjes,
Elisabeth
Bernard1, 2009-08-25
( 0 )

Er zijn 3 krachten
geloof, hoop en liefde... en de sterkste van de drie is de liefde
Wie dus in zijn daden toont dat hij bemint, toont wat God wil. De moeder die van haar kind houdt in Irak is dezelfde moeder die in haar daden toont dat zij houdt van haar kind in bv. België. God vindt het eervoller dat de ongelovige bemint, dan de gelovige die niet bemint. Het is dus in liefde dat je gelovig zijn openbaart, verwezenlijkt. Je scoort door je daden van liefde veeleer dan je daden van gebed.
Dat is nu de kracht, mijns inziens, van het Christelijk geloof.
Zelfs als je niet gelooft, maar wel in je daden bemint, zal je door God bemind worden.
Hij zal zelfs je ongeloof vergeven omdat je bemind hebt!
David, 2012-11-23
( 0 )

Maar, staat er niet in de bijbel dat onze God een verterend vuur is? Zegt Jezus zelf niet : Wees daarom heilig gelijk uw hemelse vader heilig is? Is het dan ook niet aan de Heilige Geest om ons te overtuigen van de zonde? en niet aan mensen om ons te overtuigen dat we niet zondig zijn. Hoeven we dan geen kruis te dragen? staat er niet geschreven dat de ogen van de Heer overal zijn. Hoeven we dan niet met Hem gekruisigt te worden en Zijn beker te drinken? Eigenlijk kan je toch pas snappen hoe groot de liefde is (opofferende liefde) als je ook weet hoezeer je zijn genade nodig hebt? Hoe kan je tot de conclusie komen dat je afhankelijk bent van Zijn genade terwijl je gelooft dat je daden je heilig maken? Wat ga je doen als er moeilijkheden komen in je leven wat ga je doen als Hij je vraagt je kind op te offeren bijvoorbeeld, hoe sta je dan tegenover zijn liefde? of,.. hoezo is dat onvoorwaarlijk? Wat je gelooft heb ik ook gelooft , zoals je spreekt heb ik gesproken. Maar ik kende Hem niet!
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl