X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Mijn mening over..." en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Op een aangename manier gewicht verliezen...

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
+1
  Goed artikel ( +1 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van Woefke7 Woefke7 Auteur op infoyo sinds
21 November 2008


Bekijk het profiel van Woefke7
Datum: 10-12-2008
Auteur: Woefke7
Gewicht verliezen en uiteindelijk ook op gewicht blijven. Velen onder ons†hebben al verschillende diŽten uitgeprobeerd en soms ook met resultaat. Maar dikwijls is dit resultaat niet blijvend. Wat enorm frustrerend is om dan weer eens met een ander diŽet te starten. Maar eigenlijk is bewegen en anders leren eten de basis om toch gewicht te gaan verliezen en, heel belangrijk, om ook op gewicht te blijven.

Voeding

Wanneer dit voedingsoverzicht zorgvuldig wordt nageleefd hoef je absoluut geen honger te lijden. En wat niet onbelangrijk is, is dat het makkelijk vol te houden is.

Ontbijt
Na een nachtje slaap heeft het lichaam nood aan energie. Deze energie verkrijg je door een evenwichtig ontbijt te nemen. Dus sla nooit een ontbijt over. Je kan dan vol dynamiek aan de dag beginnen.

Je mag gerust een kop zwarte koffie of thee nuttigen. Doe er eventueel wat magere of halfvolle melk bij. Zoetstof is ook toegelaten.

  • Eet 2 sneden brood, liefst volkoren. Eet je niet graag brood dan kan je dit vervangen door 4 cracottes, 4 beschuiten, 1 halve pistolet, 1 halve sandwich, 25 g stokbrood of 25 g cornflakes (of muesli of havermout) zonder gedroogd fruit en zonder noten).
  • Indien je behoefte hebt om je brood te besmeren kies dan voor minarine.
  • Gebruik mager broodbeleg. Hou het per maaltijd bij 1 soort beleg. Probeer niet meer dan 3x per week jam te eten. Kies voor mager vlees zoals ontvette hesp, gekookte tong, kalkoenham, kippewit, rosbief, ... Beperk het gebruik van worstsoorten tot 1x per week. Beperk dit beleg tot 50 g per maaltijd. Eet je graag kaas kies dan voor magere smeerkaas, magere smeltkaas, kaas met 20% of 30% vetgehalte of magere (fruit) plattekaas. Gun jezelf 1x per week een folieke door een dun laagje chocopasta te smeren (of dun laagje hagelslag).
  • Een vers stuk fruit (1 appel, kleine banaan, 1 sinaasappel, 1 peer, 2 pruimen, 100 g mango, 150 g ananas, 200 g watermeloen, 2 mandarijntjes, 2 abrikozen, 1 pompelmoes, 1 grote kiwi, 1 perzik, 1 nectarine, 250 g aardbeien, 100 g kersen, 200 g bessen of 100 g druiven). Bij fruit uit blik kies je voor de versie op eigen sap en neem dan ongeveer 150 g. In plaats van een stuk fruit kan je ook kiezen voor 125 g magere witte yoghurt (met zoetstof) of 150 ml karnemelk (of magere melk) of 150 ml ongezoet fruitsap.                              

Tussendoortje
Neem tussen het ontbijt en de lunch een tussendoortje onder de vorm van bijvoorbeeld een stuk fruit, een melkproduct, of een koek. Zorg er zeker voor dat het tussendoortje niet meer dan 100 kcal bevat.

Lunch
  • Voor de lunch mag je 3 boterhammen (of een vervangmiddel van brood; zie ontbijt) nemen. Besmeer eventueel dun met minarine.
  • Kies voor mager broodbeleg.
  • Ook mag je hierbij verse soep eten (gemaakt met vetarme bouillon en zeker geen aardappelen, vermicelli, rijst, bloem, room of vlees toevoegen) zoveel je wil. Af en toe is een minuutsoepje geoorloofd.
  • In de plaats van de soep kan je ook kiezen voor een bordje rauwkost. Verrijk dit eventueel met een kofielepel yogonaise een een light vinaigrette. Breng voldoende variatie in de groenten en neem zeker geen maÔs en geen erwten.
  • Hierbij mag je ook koffie of thee nuttigen.

Tussendoortje
Tussen de lunch en het avondmaal mag men wederom een tussendoortje. Hier gelden dezelfde regels als bij het tussendoortje in de voormiddag.

Avondmaal
  • Je mag (maar je moet niet) verse soep eten.
  • Neem 2 kleine gekookte aardappelen of vervang de aardappelen door 2 eetlepels gare peulvruchten (1x per week) of 1 boterham of 2 ŗ 3 eetlepels opgehoopte rijst (1x per week) of 2 ŗ 3 eetlepels gekookte pasta. Probeer in een zelfde week niet rijst en ook nog eens pasta te eten. Zo mag je de 2 aardappelen ook 1x per week vervangen door gebakken aardappelen (2 soeplepels) of 2ŗ 3 kroketten of een 100 g ovenfrites. Let wel op dat je deze ook niet allemaal in eenzelfde week eet. 2x per week mag je de 2 aardappelen ook vervangen door 2 ŗ 3 eetlepels puree. Maar let er dan op dat de puree is aangemaakt met magere producten en voeg geen eigeel toe.
  • Neem een grote portie groenten. Alle groenten zijn toegelaten behalve peulvruchten en schorseneren. Bij het avondmaal zijn de groenten best gekookt of gestoomd.
  • Neem minimaal 2x per week 120 g gevogelte (of wild), minimaal 2x per week 150 g magere vis (of 150 g schaaldieren). Indien je voor vette vis kiest (zoals zalm en makreel) verklein dan de portie tot 100 g. Neem maximaal 3x per week 100 g mager vlees (maar gehakt beperk je tot 2x per week). Wie geen vlees eet kan 120 g quorn of tofu eten.
  • Eet best geen nagerechtje. Doe je dit wel dan moet je het tussendoortje van de avond laten vallen.

Tussendoortje
In de avond mag je nog een tas koffie of thee nuttigen. Ook een tussendoortje kan nog (indien geen nagerechtje gegeten). Hier gelden weer dezelfde regels als bij het tussendoortje van in de voormiddag.

Beweging

Eigenlijk zou je elke dag een half uur moeten bewegen. Maar enkele keren per week is ook al een knappe prestatie. Het is niet de bedoeling dat je je een half uur in het zweet gaat zetten (al mag dat af en toe ook wel eens).

Ga bijvoorbeeld eens een half uur stappen in de buitenlucht, ga fietsen, of bij slecht weer kan je thuis aan de slag op een home-trainer of een ander soort fitnesstoestel. Doe dit allemaal op een tempo dat je makkelijk een half uur kan volhouden. Bouw eventueel op want je moet wel wat voelen van de inspanning natuurlijk.

Indien je deze voedingsaanwijzingen volgt en ook voldoende beweging neemt, dan ben je goed op weg om gewicht te gaan verliezen of om op gewicht te blijven. En zeker niet vergeten dat je je sowieso beter in je vel zal voelen door de combinatie van aangepaste voeding en beweging.

Nog enkele tips

  • Neem maximaal 1x per week een koek of stukje chocolade als tussendoortje.
  • Beperk een stuk taart of 2 bolletjes ijs of 1 klein zakje chips tot maximaal 1x per week.
  • Neem minimaal 1x per dag 1 stuk fruit en 1 melkproduct als tussendoortje.
  • Af en toe een glaasje wijn als tussendoortje kan ook.
  • Eet geen noten of geconfijt fruit.
  • Indien je pasta wil eten als volledige maaltijd vul dan een diep bord tot aan de rand met pasta en doe er magere saus op (mager gehakt, groenten, kruiden, tomaten). Eet hier zeker geen brood of kaas bij.
  • Vermijdt pizza en lasagne. Wil je dit toch eens eten dan neem je best 300 g lasagne of een halve kleine pizza. Eet hier zeker wat rauwkost of magere soep bij.

Sla nooit een maaltijd over en eet zeker niet te weinig. Dan krijgt men in combinatie met de dagelijkse beweging een goede stofwisseling en een goede verbranding.
Drink minstens 1,5 liter water (zonder prik) per dag. Op die manier kan men de afvalstoffen eficiŽnt verwijderen.
Uiteindelijk creŽer je een gezonde geest in een gezond lichaam!

Reacties op dit artikel
Dedede, 2011-02-27
( 0 )

Je kan geen aantal broodjes per dag voorschrijven! dit verschilt per persoon.
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl