X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Mijn mening over..." en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Koffie van Heineken. Nu ook bier van Douwe Egberts?

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
+1
  Goed artikel ( +1 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van beanbag beanbag Auteur op infoyo sinds
11 Augustus 2008


Bekijk het profiel van beanbag
Datum: 23-01-2009
Auteur: Beanbag
Nadat er even een trend was waarbij bedrijven zich op hun hoofdactiviteit concentreerden, lijkt dat snel weer ten einde te zijn. Heineken maakt bekend dat zij zich aan de koffie en thee gaan wagen. Volgens Heineken hebben hun afnemers, de horecaondernemers, behoefte aan een totaalpakket.

Douwe Egberts of beter Sara Lee, het concern waarbij DE is aangesloten, zal zich niet zomaar de kaas van het brood, eh sorry, de koffie uit het kopje laten stoten. Zij slaan geheid terug. Dus, maak je borst maar nat, we krijgen binnenkort bier en fris van Sara Lee. Want ook zij gaan aan het totaalpakket.
Spa komt dan met gedistilleer uit zuiver bronwater, zoals bronjenever of grondwatervieux, waardoor ook zij aan het totaalpakket kunnen deelnemen. De rest moet maar zien waar ze blijven want anders wordt het een totaal aan totaalpakketten. Overzichtelijk heet zoiets.
Heineken maakt al sinds mensenheugnis elk jaar gigantische winsten. Is het dan nooit genoeg? Moet er, ondanks de problemen waarmee we op dit moment van doen hebben, weer winstverbetering worden nagestreefd? Wat bezielt zulke mensen? Monopolievorming is binnen de EU verboden. Laat Nederland dan de EU-commissaris Neelie Kroes maar vragen te beslissen of Heineken koffie en thee mag schenken. Alhoewel we dezer dagen nogal wat verboden krijgen opgelegd door een nogal conservatief Kabinet moet hier toch gewoon een verbod worden opgelegd. Doet de overheid het niet, dan de klant.
Wij willen geen koffie of thee van het merk Bazar. We willen koffie van een bedrijf dat koffie kan maken, zoals Douwe Egberts of van Nelle. Wij willen bier van een bedrijf dat daar verstand van heeft, zoals Brand of Gulpener.
Niet langer pikken wij, de consumenten, die al dat spul moeten kopen, dat wij verplicht worden iets af te nemen wat we niet willen. Onze keuze
We hebben zo dadelijk geen keuze meer. Willen we een kopje koffie drinken in onze stamkroeg, dan moeten we een Heineken- of beter Bazarkoffie accepteren. Waarom?  Omdat de brouwerij de kroegbaas een contract heeft voorgelegd, waarin staat dat hij of zij geen andere koffie mag verkopen. Doet men dat wel dan kan men daarvoor gestraft worden. Zo gebeurt dat ook met biercontracten, waarbij frisdranken en gedistilleerd wordt meegenomen. Zo regelt de brouwerij haar vaste afzet. In plaats daarvoor krijgt de kroegeigenaar een inboedel voor niet of tegen een lening.
Deze vorm van onderdrukking mag eigenlijk niet meer, maar ja wie treedt er nou echt tegen op. Want stel dat Hoogervorst zijn mannetjes (NMa) er op af stuurt, wat zegt de kroegbaas dan: "Ja, weet u de brouwerij onderdrukt mij."  Goed, dan wordt het contract misschien wel verbroken, maar hij krijgt nooit meer ergens bier geleverd. Daar zorgt de markt wel voor. Want hij heeft zich niet aan de geldende regels gehouden.
Dus, slikken en zo dus ook Heinekenkoffie promoten. Uiteraard staat daar in den beginne een lagere prijs of iets dergelijks tegenover, maar als alles gewoontjes is geworden trekt Heineken de prijs wel bij en wordt daarmee voor de zoveelste keer de lachende derde.
Twee dingen zijn duidelijk. De markt regelt zichzelf niet, want de grote en rijke partijen vreten de rest gewoon op. En, de enige die werkelijk iets kan veranderen is de consument. Drinken wij geen Bazar dan verdwijnt het gewoon weer uit de rekken. Denk maar eens aan Birrell of Stender of Buckler, alle drie alcoholvrij bier, dat met veel bombarie op de markt werd gezet. Niemand kocht het, dus is het met stille trom vertrokken. Moge Bazarkoffie en -thee hetzelfde lot beschoren zijn.

Reacties op dit artikel
Wees de eerste die een reactie plaatst!
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl