X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Mijn mening over..." en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Mobiele problemen

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
0
  Goed artikel ( 0 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van Myriame Myriame Auteur op infoyo sinds
27 Augustus 2008


Bekijk het profiel van Myriame
Datum: 14-10-2008
Auteur: Myriame
Na jarenlang een tevreden†consument te zijn geweest bij provider A ben ik nu, ongewild, in een†lastig parket verzeild geraakt. Het einde is helaas nog niet in zicht.

Wat is het geval?

In 2004 kreeg ik van mijn werkgever een mobiele telefoon met bijbehorend abonnement. Ons bedrijf had een businesscontract afgesloten met aanbieder A  en alle medewerkers werden verblijd met een goed, nieuw toestel.
De afspraak was dat de werkgever ons, in ruil voor deze aardse zaken, op onregelmatige momenten moest kunnen bellen en wij met deze telefoon ook naar elkaar moesten kunnen bellen..
Dit om de communicatie tussen de collega's wat beter te laten verlopen. Gezien de aard van ons werk moesten we soms op onregelmatige tijden bereikbaar zijn en met deze actie kon onze baas zich ervan verzekeren dat zulks het geval was.
Daarnaast kregen we een aantal privť-belminuten per maand en alles wat je boven dat aantal verbelde of met SMSjes opat, kwam voor eigen rekening.. 

Ideaal

Voor mij persoonlijk was dit een ideale gang van zaken. Over het algemeen verbelde ik niet meer dan de gratis minuten en de beide keren dat ik daar ruim overheen ging was tijdens een tweetal zomervakanties, waarin ik bereikbaar moest zijn voor het thuisfront. Tijdens die eerste zomervakantie heb ik met mijn toestel enorm veel moeten bellen omdat mijn schoonvader onverwacht ernstig ziek werd en wij spoorslags onze vakantie moesten afbreken om naar huis terug te reizen. Dank zij de uitstekende bereikbaarheid van de door de werkgever gekozen provider waren we op tijd terug om  mijn schoonvader nog te zien, een dag voor hij stierf.

Een eigen abonnement

Na drie jaar, een aantal contractverlengingen en een nieuw toestel verder, verliet ik het bedrijf om elders te gaan werken. Het abonnement kon worden omgezet van zakelijk naar privť en, niet het minst onbelangrijke, ik kon met die constructie ook mijn eigen telefoonnummer behouden. Inmiddels was mijn telefoonnummer het meest belangrijke nummer binnen ons huishouden geworden en daarom was ik erg blij dat deze mogelijkheid naadloos door de provider werd overgenomen.

Eind goed, al goed?

Het leek dus allemaal een perfecte situatie. Elk jaar kreeg ik een telefoontje van een iemand die vroeg naar mijn ervaringen, die me wees op het verlopen van mijn abonnement, die me aanbiedingen kon doen waar ik al dan niet op in ging en zo had het wat mij betreft mogen duren.
Tot deze zomer. Wij waren ondertussen verhuisd van een stad in het midden van het land naar een dorp in Zuid Friesland en mijn mobiele telefoon heeft ons de eerste weken door de lastige periode geholpen toen we nog geen analoge aansluiting hadden. Mijn echtgenoot heeft een abonnement bij provider B en we kwamen tot de conclusie dat hij op en rond ons erf totaal geen bereik heeft. In tegenstelling tot het netwerk waaronder mijn telefoon valt.

Daar is een probleem

Deze zomer werd me verteld dat er een samenwerkingsverband was afgesproken tussen  A en B om de consument nog beter van dienst te zijn met een nog beter bereik en een nog uitgebreider netwerk. Ik schamperde toen al, dat het wat mij betreft niet nodig was want ik was erg tevreden met het bereik dat er was. Toch kun je zoiets niet tegengaan. ik heb tijdens dat gesprek wel uitdrukkelijk mijn zorg uitgesproken. Immers, de telefoon van mijn man had nog steeds geen bereik in en om ons huis en dat was nu juist aanbieder B! 

En dus

.. is datgene gebeurd waar ik bang voor was. Vanaf begin deze maand is A in B overgegaan en heb ik van de ene op de andere dag totaal geen bereik meer in de directe omgeving van ons huis. Ik moet hartje dorp infietsen om SMSjes te ontvangen, om gemiste oproepen te bekijken en ben zo tot twee maal toe een werkopdracht misgelopen.

Wat zal de uitkomst zijn?

Uren aan de telefoon gehangen met zowel aanbieder A als B. Ja, ze geven toe dat het netwerk bij A in de computer "goed" aangeeft en bij B redelijk. "Maar mevrouw, wij garanderen sowieso geen bereik binnenshuis. Dat is nooit zo!" zegt het aardige mesije van de helpdesk. "Gaat u maar naar de B winkel en haal dan de batterij en de simkaart eruit en kijk dan of u met een handmatige instelling het oude netwerk van A kunt krijgen..." Is de opdracht die ik na 40 minuten wachttijd meekrijg. (De eerste B winkel zit in een stad, dertig kilometer verderop.) Toch gedaan en totaal geen resultaat. ik blijf buiten het bereik van welk netwerk dan ook.

Er is een zogenaamde "case" aangemaakt. Ik zou binnen vijf dagen teruggebeld worden, nadat een technische dienst zich over het probleem had gebogen. Wellicht dat zij me een aanbieding konden doen als ze het probleem hadden geaccepteerd
Tot op heden geen telefoontje gehad van B, behalve een SMSje, ontvangen ver buiten het dorp, dat ik moest terugbellen. Het bleek dat het om een enquete ging waarmee ik moest aangeven of ik tevreden was over de afhandeling van mijn "case."
Nou, niet dus.
Ik weet niet wat de uitkomst zal zijn.Ik weet wel dat ik zo snel mogelijk van dit abonnement afwil omdat ik gedupeerd ben door de fusie.
Dat zal toch de bedoeling van zo'n samengaan niet zijn?

Reacties op dit artikel
Myriame, 2009-02-18
( 0 )

Update:
nu, na ruim vier maanden is eindelijk mijn oude abonnement ontbonden omdat het bereik beroerd bleef en er dus een officieel geschil was. Inmiddels heb ik met provider C een goedkoper abonnement, mijn eigen nummer behouden en genoeg bereik in en rond het huis.
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl